Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 1 000,00 Kč a máte dopravu ZDARMA
  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Budoucnost krásy: Trendy kosmetického průmyslu pro rok 2020
05.01.2020

Budoucnost krásy: Trendy kosmetického průmyslu pro rok 2020

Kosmetický průmysl je více než jakékoliv jiné spotřební odvětví poháněn globálními společenskými trendy. Poslední roky se výrobci krásy snažili o revoluci v kosmetickém průmyslu v kontextu současného fenoménu celospolečenského blaha a udržitelnosti. Velmi často byly skloňovány slova jako je ekologické, přírodní, organické, transparentní, fitness a wellness.

Jaké trendy budou následovat? Jakým směrem se bude dále odvíjet průmysl instantní krásy? Odpovědi lze najít v aktuálním stavu vývoje a výzkumu a skutečnou potřebou konečných spotřebitelů, které se neustále vyvíjejí a mění. Pouze ty produkty, které splňují aktuální trendy a zároveň základní potřeby zákazníků se mohou stát světovými bestsellery. Pro výrobce kosmetiky, kteří se snaží rozvíjet na trhu či udržet své místo, je přijetí trendů či jejich přizpůsobení novou výzvou a dilematem.

Kosmetika, krása a wellnes! Trend pro rok 2020

Přírodní (Organic/Natural)

Obecně spotřebitelské trendy směřují k zdravějšímu životnímu stylu. To vyvolalo zvýšenou poptávku po přírodních potravinách a po ekologičtějších produktech pro domácnosti. Přírodnímu trendu se nevyhnulo ani odvětví krásy. Přírodní a organické produkty nejsou na trhu s kosmetikou žádnou novinkou, v určité podobě či stádiu se s ní můžeme setkat již několik let. V posledních letech došlo k pokroku směrem k přírodnějším a čistějším produktům. V současnosti však již nestačí, aby značka pouze prohlašovala, že je přírodní. Zákazníkům však již nyní toto prohlášení nestačí, chtějí transparentní a průkazné doklady o ekologičnosti a přírodnosti produktů.

Nedávno provedený výzkum ukázal, že 53 % spotřebitelů zajímá více absence potencionálně škodlivých složek, než samotné přidané aktivní a efektivní složky pro podporu daného efektu.

Definice „přírodního“ může pro jednoho znamenat zcela něco jiného než pro druhého. Výrobci kosmetiky si musí dobře uvědomit vnímání spotřebitelů. Pro většinu konzumních výrobců kosmetických produktů označení „přírodní“ znamená buď přidání prospěšných přírodních složek, nebo vyloučení potencionálně škodlivých složek jako jsou třeba parabeny. Stále více zákazníků přestává sledovat jaké aktivní přírodní složky jsou obsaženy v produktech, ale naopak se zajímá, jaké složky v produktech nejsou přítomny. Nedávno provedený výzkum ukázal, že 53 % spotřebitelů zajímá více absence potencionálně škodlivých složek, než samotné přidané aktivní a efektivní složky pro podporu daného efektu.

Z globálního celosvětového hlediska, prodeje běžných konzumních kosmetických produktů klesají. V uplynulém roce poklesly prodeje o více než 1 %. Ne jinak tomu bylo u prodejů produktů obohacených o přírodní složky, kde globální tržby klesly o 1,25 %. Naopak tomu bylo ovšem u produktů, které se zaměřily na eliminaci a vynechání potencionálně škodlivých složek, například parabenů (široce používané jako konzervační látky v kosmetickém a farmaceutickém průmyslu). Odstranění určitých ingrediencí ze složení se zdá býti přijatelným způsobem, jak dosáhnout ekologičtějších a čistějších produktů. Spousta výrobců kosmetických produktů označuje svůj sortiment „free paraben“ jako přírodní, zatímco ve skutečnosti používají jiné potencionálně škodlivé či dráždivé syntetické alternativy.

Prodeje kosmetiky v uplynulém roce

Prodeje kosmetiky

Zdroj: Nielsen Wellness Track & Product Insider, powered by Label Insight, data ended Dec. 30, 2017 vs. year-ago. “Natural cosmetics” are those with natural product claims.

Paraben Free (Bez parabenů)

Parabeny jsou na seznamu ingrediencí, kterým se spotřebitelé rádi vyhýbají. Antibakteriální a konzervační přípravky používá téměř každý výrobce kosmetiky k zajištění delší trvanlivosti. Zákazníci tento fakt vnímají negativně, jak v kontextu lidského zdraví, tak životního prostředí. Britská studie z roku 2004 uvádí, že parabeny jsou schopny proniknout pokožkou a zůstat v tkáních. U 19 z 20 sledovaných žen byly zjištěny stopy parabenů v prsních tkáních. V žádné dosavadní studii nebylo ovšem prokázáno, že parabeny jsou zdraví škodlivé či karcinogenní, jak je velmi často prezentováno. Nicméně v současnosti existuje celá řada alternativ, kterými lze parabeny efektivně nahradit.

Kosmetický průmysl se snaží používání parabenů omezit. Počet produktů s obsahem parabenů klesl o více než 7 % za poslední dva roky. Nicméně stále existují určité kategorie produktů s významným podílem parabenů. Podle dostupných reportů došlo v minulých letech k významnému vyloučení parabenů v kategorii kosmetiky na obličej ze 43 % na 54 % a v oční kosmetice ze 45 na 55 %. Největší pokles je možné sledovat u čistících produktů na obličej, kde je v současnosti více než 61 % produktů bez parabenů.

Vyloučení určitých složek a celkové zjednodušení receptury je jedním z aspektů trendu v oblasti zdraví a wellness. Dalším aspektem je, že spotřebitelé hledají obsah dalších složek. Potravinářský průmysl přichází na trh se zdravými potravinami, které mnoho výrobců nyní zařazuje taktéž do kosmetických produktů. Například, zájem o produkty s avokádovým olejem stoupl téměř o třetinu.

Osobitý přístup a personalizace

Personalizace není v kosmetickém průmyslu žádnou novinkou. Nicméně pouze majetnější zákazníci si ji mohli dovolit. V posledních letech došlo k významnému progresu v tomto odvětví, protože každý zákazník je individuální a vyžaduje specifickou péči. To přineslo velké výzvy mnoha zavedeným značkám, ale také ostatním poskytlo mnohem více příležitostí.

Pochopení individuálních potřeb spotřebitelů vyžaduje seriózní přístup. Spotřebitelé se chtějí ztotožnit se značkami jako s jejich osobní značkou. Téměř čtvrtina spotřebitelů kosmetiky se chce ztotožnit se značkami, které kupují. To je více než kterákoliv jiná kategorie baleného zboží. Spousta výrobců kosmetiky zaměřených na přímý prodej spotřebiteli zdůrazňuje svůj osobitý přístup a distancují se od kosmetických gigantů. Osobitý přístup a přímý prodej zároveň snižuje režijní náklady.

Spotřebitelé vždy preferují osobitý přístup a personalizaci před anonymním retailovým prodejem. Jejich volba byla před lety velmi omezená. Rozsah produktů a šíře sortimentu, který mají zákazníci nyní k dispozici se v posledních letech exponenciálně zvýšil. Například běžně dostupná paleta make-upů se rozšířila o 22 %. 

Stále rozmanitější potřeby spotřebitelů otevírají příležitosti mnoha novým značkám, které jsou připraveny vstoupit na trh. Zákazníci již nechodí do retailových řetězců a drogérií, aby si promluvili s kosmetickým poradcem. Nýbrž hledají online, hledají produkty, které jsou přínosem pro jejich individuální potřeby. Pro značky, které jsou připraveny využít tohoto nového chování spotřebitelů, jsou výhody zřejmé. Nové nástroje pro sběr dat umožňují společnostem a maloobchodníkům vytvářet individuální profily zákazníků a nabídku produktů přizpůsobovat osobitým potřebám.

V odvětví parfémů a vůní v současnosti pracují na diagnostice, jak přizpůsobit konkrétně parfémy individuálním požadavkům zákazníků. Poptávka po klasických ikonických parfémech klesá, protože spotřebitelům je dána ohromná paleta vůní a vonných esencí. Přizpůsobení se rychle stává ústředním prvkem parfumerie, kde je poptávka nyní poháněna preferencí vůní a osobními ambicemi zákazníků.

Facebook, twitter, instagram

Konektivita a sociální sítě

Inovativní technologie, jako je umělá inteligence, rozšířená realita a internet věcí, poskytují obrovské množství dat pro kosmetický průmysl. Díky tomu mohou kosmetické produkty cíleněji oslovit své zákazníky. Více než kdy dříve, se daří novým start-up firmám vyzývat stávající hlavní hráče na trhu v oblasti krásy.

Všudypřítomný mobilní telefon předběhl stolní počítače. Například Britové tráví 61 % svého času online právě na mobilních zařízení. Pro spoustu lidí dnes již neexistuje rozdíl mezi mobilním webem a klasickým brouzdáním po internetu na stolních počítačích. Facebook tento trend zdůvodňuje tím, že naše připojení k mobilním telefonům je mnohem osobitější než ke stolním počítačům. Díky mobilním telefonům můžeme být v neustálé interakci s přáteli či oblíbenými značkami. V případě oblíbených značek umožňují mobilní telefony přímé a intimnější spojení se svými zákazníky. Stejně jako označujete fotky „to se mi líbí“ u fotografií Vašich přátel, stejně tak děláte i u fotografií vašich preferovaných značek. Rozdíly mezi komunikací s přáteli a s oblíbenou značkou se tak srovnávají.

Zatímco v kamenných obchodech zabírá 90 % prodejů kosmetiky top 20 největších globálních výrobců kosmetiky, v případě online prodeje jde pouze o necelých 15 % podílu na trhu. O zbytek podílu se dělí distributoři profesionálních kosmetických produktů nespadající do žádného z kosmetických gigantů.

Není proto divu, že online tržby za kosmetické výrobky rostly rychleji než téměř jakákoli jiná kategorie baleného zboží. V USA se téměř jeden ze tří dolarů utratí za kosmetické výrobky prostřednictvím internetu. V Evropě online prodejci kosmetiky hlásí údajně 50 % svých tržeb online.

Protože spotřebitelé stále častěji využívají mobilní telefony pro poradenství v oblasti krásy a pro objevování nových produktů, stále existujte prostor pro rozvoj a vývoj. Ačkoli parfémy, krémy na ruce a tělo v současné době vytvářejí největší podíl na tržbách online, stále existuje značný prostor pro růst v péči o vlasy a barvení vlasů.

Kosmetické produkty, které uspějí v nové digitální éře se velmi odlišují od prodejů v kamenných obchodech. Poměr kupní síly lokálních distributorů profesionálních kosmetických značek a kosmetických gigantů se obrací. Zatímco v kamenných obchodech zabírá 90 % prodejů kosmetiky top 20 největších globálních výrobců kosmetiky, v případě online prodeje jde pouze o necelých 15 % podílu na trhu. O zbytek podílu se dělí distributoři profesionálních kosmetických produktů nespadající do žádného z kosmetických gigantů.

Prodej kosmetiky v minulém roce

Podíl prodejů kosmetiky v kamenných obchodech a internetových obchodechZdroj: Nielsen Retail Measurement Services, Core syndicated hierarchy All Outlets Combined + Convenience, and Nielsen E-commerce measurement.

Co bude dál?

Potřeby spotřebitelů zůstávají v zásadě stejné, nicméně nové technologie ovlivňují způsob komunikace a distribuce kosmetiky od výrobců k zákazníkům. Procesy budování značky zůstávají neměnné - vytvoření produktů, které splňují potřeby spotřebitelů. Nicméně způsob propagace, distribuce a prodej se odvíjí od sociálních sítí a personalizovaného přístupu k zákazníkům. Zákazníci se stále více budou poohlížet po ekologičtějších, přírodnějších a zdravějších produktech. Transparentnost, flexibilita, autentičnost a osobní přístup k zákazníkům při zachování relevantnosti produktů budou trendy výrobců kosmetiky, které uspějí.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Akce, slevy a novinky přednostně na Vás e-mail
Přihlaste se k odběru novinek! Přihlašte se k našemu newsletteru a získejte informace o akčních nabídkách a slevách jako první. Když vás budeme rušit, odběr můžete kdykoliv zrušit.

 

Vlasy-24.cz přinášejí jedinečný a luxusní sortiment světových profesionálních produktů vlasové kosmetiky a doplňků. Jsme autorizovaný prodejce kosmetiky na vlasy značek  Salerm Cosmetics, Lendan, Alea, Azalea, MySalon, MedaVita, Cotril, RR Line, Teotema, Trend Up, Young, Luxina, Euforia, Corioliss. PerfectHair a další. V nabídce najdete taktéž profesionální pleťovou kosmetiku Osaine a Byotea. Veškeré produkty v sortimentu Vlasy-24.cz pocházejí z oficiální distribuce určené pro Českou republiku

 

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.